Usein kysytyt kysymykset

Usein kysytyt kysymykset


1. Miten toimin, kun lehti jää tulematta?

Jakelupäivystys on avoinna arkisin 7.00-11.00. Viikonloppuisin 7-9.30. Muina aikoina palautteen voi lähettää täällä: www.kpk.fi/palaute.


2. Maksaako väliaikaisen osoitteenmuutoksen tekeminen?

Väliaikainen osoitteenmuutos ei maksa kestotilaajalle mitään; sen voi tehdä soittamalla asiakaspalveluun tai tästä. Osoitteenmuutos on tehtävä 2 arkipäivää ennen keskeytyksen alkamista. Voit myös lahjoittaa lehdet keskeytyksen ajaksi jollekin toiselle.


3. Päivittyvätkö uudet osoitetiedot väestörekisteristä?

Uudet osoitetiedot eivät päivity automaattisesti väestörekisteristä. Siksi on tärkeää tehdä vakituinen osoitteenmuutos, kun osoite muuttuu. Voit tehdä osoitteenmuutoksen verkossa tästä tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme 020 750 4469 (ma-pe klo 9.00–15.00).


4. Mistä löydän asiakasnumeroni? 

Asiakasnumerosi voit tarkistaa etukortista tai laskusta.


5. Kuinka nopeasti tilaukseen tehty osoitteenmuutos tai keskeytys astuu voimaan?

Verkossa tehty osoitteenmuutos tai keskeytys aktivoituvat viimeistään kahden arkipäivän kuluessa.


6. Miten peruutan tilaukseni?

Voit peruuttaa tilauksesi laskutusjakson loppuun soittamalla asiakaspalveluun 020 750 4469 (ma-pe klo 9.00–15.00). Voit peruuttaa tilauksesi myös verkossa Omilla sivuillasi, kun olet kirjautunut sisään palveluun.


7. Miten voin tarkistaa jakelunkeskeytyksistä saadut hyvitykset?

Jakelunkeskeytyksestä saadut hyvitykset näkyvät laskulla.


8. Mihin antamiani yhteystietoja käytetään?

Yhteystietoja käytetään tuotteen toimittamiseen sekä asiakasviestintään, esimerkiksi etukorttieduista tiedottamiseen.


9. Voiko lehden tilata ilman mainoksia ja / tai liitteitä?

Liitteet ja mainokset ovat osa lehteä eikä niitä voi jättää pois.


10. Onko vanhoja lehtiä mahdollista ostaa paperiversiona?

Ei valitettavasti ole.


11. Olen hukannut etukortin. Miten toimin?

Tilaa uusi etukortti osoitteesta: https://www.kpk.fi/etukortti tai voit pyytää uuden etukortin asiakaspalvelusta joko sähköpostitse asiakaspalvelu@kpk.fi tai soittamalla 020 750 4469 (ma-pe klo 9.00–15.00). Etukortin voi ladata sähköisenä versiona myös sovelluskaupasta: KPK etukortti.


12. Monessako erässä jatkuvan tilauksen voi maksaa ja kuinka paljon erissä maksaminen vaikuttaa tilauksen kokonaishintaan?

Tilauksen voi maksaa 1-12 kk erissä ja paperilaskuihin lisätään 2,90 €.


13. Voinko saada laskuni e-laskuna?

Voit tilata laskun e-laskuna suoraan verkkopankkiisi. Teet e-laskusopimuksen helposti omassa verkkopankissasi. Saamme pankiltasi ilmoituksen e-laskun käyttöönotosta, joten sinun ei tarvitse huolehtia asiasta. Kun teet uuden e-lasku- tai e-maksusopimuksen verkkopankissasi, valitse laskuttajaksi Hilla Group Oyj. Ota edellinen lehtilasku esille, josta löydät tarvittavat tiedot e-laskusopimuksen tekemiseen.


14. Voinko siirtää laskun eräpäivää?

Kyllä voit. Tämä onnistuu soittamalla asiakaspalveluun 020 750 4469 (ma-pe klo 9.00–15.00).


15. Milloin näköislehti julkaistaan?

Näköislehti on luettavissa heti puolenyön jälkeen.


16. Onko näköislehdestä luettavissa myös mainokset?

Näköislehdessä on mukana kaikki mainokset, muttei mainosliitteitä.


17. Olen unohtanut salasanani. Miten toimin?

Voit tilata uuden salasanan verkkopalvelussa TÄSTÄ.


18. Kuinka vanhoja lehtiä pääsee lukemaan näköislehtenä?

Keskipohjanmaan vanhoja lehtiä pääsee kestotilaajana lukemaan vuodesta 1996 alkaen. Määräaikainen tilaaja 1 kuukauden lukuoikeudella. Paikallislehtien vanhoja lehtiä pääsee kestotilaajana lukemaan jopa vuodesta 2018. Määräaikainen tilaaja 1 kuukauden lukuoikeudella. 


19. Kuinka moni pystyy käyttämään palvelua samanaikaisesti yhdellä tunnuksella?

Yhtäaikaisia kirjautumisia voi olla verkossa yksi kerrallaan. Omilla sivuilla voit jakaa digilukuoikeuden myös kolmelle samassa taloudessa asuvalle lehden sovellukseen. Mene lehden verkkosivuilla kohtaan Omat sivut, jos haluat jakaa digilukuoikeuden sovellukseen. 


20. Millaisia maksullisia palveluita sivustolta löytyy?

Kestotilaajana kaikki maksulliset palvelut ovat käytössäsi. Pääset lukemaan kaikki verkkopalvelun jutut (digilehti) sekä näköislehden kirjautumalla sisään. Digilehden voi tilata myös yksistään.


21. Yrittäessäni rekisteröityä verkkopalveluun, saan ilmoituksen, että käyttäjätunnus on jo käytössä. Miten toimin?

Olet luonut jo aiemmin käyttäjätunnuksen (=sähköpostiosoitteesi) verkkopalveluun. Voit käyttää samaa käyttäjätunnusta myös jatkossa. Mikäli olet unohtanut salasanasi, voit muuttaa sen Unohtunut salasana –toiminnon kautta. Lähetämme tällöin sähköpostilla linkin, jonka kautta voit määrittää uuden salasanan itsellesi.


22. Miksi en pääse kirjautumaan tietokoneella (selaimella) mutta tabletilla pääsen?

Salasanassasi voi olla sellainen erikoismerkki, jota kaikki selaimet eivät tue. Kokeile eri selainta (kuten Google Chrome tai Mozilla Firefox). Voit myös vaihtaa itse salasanasi. Jos ongelma ei tällä korjaudu, asiakaspalvelumme auttaa.


23. Yritin lukea lehteä verkossa. Ilmoitettiin, etten ole tilaaja, vaikka olen kahden lehden kestotilaaja. 

Luomalla tunnukset ja kirjautumalla palveluun pääset lukemaan lehteä myös verkossa.