perjantai 22.3.2019 | 08:30
Sää nyt
°
m/s
  ° m/s
Sääsivulle »
Päivyri

Kallion fysioterapiassa otettu käyttöön sähköinen asiointi

Nivala-lehti+
Ke 31.10.2018 klo 18:00

Peruspalvelukuntayhtymä Kallion fysioterapiapalveluissa on otettu maanantaina 29.10. käyttöön sähköinen asiointipalvelu Klinik. Palvelu on ollut jo keväästä 2018 asti käytössä Kallion vastaanotoilla, hammashoitoloissa sekä työterveyshuollossa. Sen käytöstä on saatu hyviä kokemuksia.

– Asiakkaamme ovat olleet hyvin tyytyväisiä, kun yhteydenottopyynnön on voinut laittaa silloin kun haluaa, ja yhteydenotto on tullut viimeistään seuraavana arkipäivänä, kertoo Peruspalvelukuntayhtymä Kallion hoitotyön johtaja Margit Yli-Kotila.

Sähköisessä palvelussa asiakas voi jättää yhteydenottopyynnön myös iltaisin ja viikonloppuisin. Noin puolet Kallion asiakkaiden Klinikin kautta lähettämistä yhteydenottopyynnöistä onkin tullut virka-ajan ulkopuolella.

Yhteydenottopyynnössä annettujen tietojen perusteella asiakas ohjataan suoraan tarvitsemaansa hoitoon tai muuhun palveluun.

Sähköinen palvelu tulee myöhemmin tänä vuonna käyttöön myös neuvolassa sekä kotihoidon palvelutarpeenarvioinnissa.

Näin lähetät sähköisen yhteydenottopyynnön fysioterapiaan:

– Mene osoitteeseen http://www.kalliopp.fi ja klikkaa banneria, jossa lukee 24h asiointi terveyskeskuksissa. Palvelu ei vaadi kirjautumista tai tunnusten luomista.

– Valitse asioinnin aihe. Yhteydenoton fysioterapiaan löydät otsikon ”Muu asia” alta. Saman otsikon alta voit myös valita varatun ajan peruuttamisen.

– Kerro lyhyesti, minkälaisesta asiasta on kyse.

– Täytä henkilötietosi ja klikkaa Lähetä lomake.

– Henkilökunta ottaa yhteyttä mahdollisimman pian, viimeistään seuraavana arkipäivänä.

#