keskiviikko 2.12.2020 | 17:31
Sää nyt
°
m/s
  ° m/s
Sääsivulle »
Uutiset

Nivalan kaupunki pystyttää kaikille Nivalaan johtaville pääteille mainostaulut – Jokaisessa mainostaulussa on Nivalan uusi slogan ja johonkin sen neljästä ulottuvuudesta liittyvä kuva

Eetu Kupulisoja
Pe 13.11.2020 klo 09:51

Olet lukenut 1/5 ilmaista artikkelia.

Nivalaan saapuessa ei enää kohta voi jäädä huomaamatta, mihin pitäjään on tullut. Sekä Haapajärveltä, Kärsämäeltä, Ylivieskasta että Sievistä päin tulevia on pian vastassa kookkaat, kaupungin uuden brändin mukaiset tienvarsimainokset.

– Jokaisessa mainostaulussa on Nivalan uusi slogan Kasvatamme tulevaisuutta, jonka lisäksi kaikissa on eri kuva. Kuvissa esiintyvät uuden brändin neljä teemaa: maatalous, koulutus, teollisuus ja vapaa-aika, kertoo hyvinvointikoordinaattori Meri Vähäkangas.

Haapajärventiellä mainostaulu sijaitsee golfkentän risteyksen seutuvilla, Kajaanintiellä Vilkunan päiväkodin nurkilla, Ylivieskantiellä päiväkoti Tuulentuvan kohdalla sekä Kokkolantiellä terveyskeskuksen luona.

Paikoilla on toistaiseksi kehikot, jotka on suunnattu niin, että tulevat mainokset näkyvät nimenomaan Nivalaan päin tultaessa. Meri Vähäkangas ei osaa sanoa, milloin kehyksiin ilmestyvät sisällöt, mutta hän toivoo sen tapahtuvan mahdollisimman pian.

– Nivalan ohi kulkee päivittäin paljon autoja. Tienvarsimainokset ovat tärkeä osa markkinointiamme.

Hyvinvointikoordinaattori korostaa, että kaikki markkinointityö tähtää muun muassa kaupungin veto- ja pitovoimien parantamiseen.

– Nivalan syntyvyys on edelleen suurempi kuin kuolleisuus, mutta nettomuutto on negatiivinen, hän huomauttaa.

Kaupungin uusi slogan lanseerattiin alkukesästä. Meri Vähäkangas on pannut merkille, että se on saanut kuntalaisten keskuudessa positiivisen vastaanoton.

– Se on monipuolinen ja helposti omaksuttava slogan, jonka voi ottaa itselleen mistä kulmasta haluaa.

Tällä hetkellä kaupungilla ja sen käyttämällä markkinointitoimistolla, Várri Oy:lla, on työn alla visitnivala.fi -verkkosivut. Vähäkangas arvioi, että niiden käyttöönotto menee ensi vuoden puolelle, sillä sisältöjen luominen vie vielä aikaa.

#